Alla inlägg under januari 2010

Av tarot - 15 januari 2010 07:02

Dagens kort beskriver en mystisk kvinna som håller upp en du kdär en lejonhane med krona speglar sig. Stryka,kreativ kraft, mästerskap, vildhet och omvandling av energi.


Du kan bli intrasslad i en juridisk tvist. Skilsmässa eller någon officiell myndighet som kan bli påfrestande. Men med styrka löser du detta till din fördel. Ofta blandas en tredje part in i leken för en smidig lösning. Koret dyker upp om du behandlats orättvist av familj eller på jobbet.


Ja, det här blir spännande!

Av tarot - 14 januari 2010 07:23

Ord för tolkning är medveten, skicklig, händig, iakttagande, kraftfull, allvarlig, sträng. Kortet kan peka på en outvecklad aspekt av detta i frågeställarens personlighet eller talanger som är de första trevande stegen i in i en ny fas i livet. Alltså ska man på ett smart, humorisktiskt och logiskt sätt ta sig an dagens uppgifter på ett kritiskt sätt.


Under dagen var jag på en betydande lunch och träffade på platsen många männsiskor som kan ha mycket med min framtid att göra. På ett smart och humoristiskt sätt mötte jag dessa människor. :D

Av tarot - 13 januari 2010 07:41

Öppna dig själv för möjligheten till verklig kärlek istället för idealistisk och kanske ouppnåelig kärlek, vare sig det gäller en befintlig partner, en ny person som du träffat eller den kärlek som kommer att dyka upp i ditt liv inom kort; acceptera att du måste fatta beslut när det gäller kärlik inom den närmaste framtiden men att dessa beslut kommer att ge dig lycka på lång sikt.


Kortet har ett rättframt tema: kärlek i relation till en viss person. Om du redan har ett förhållande är detta kort en försäkran om att kärleken är äkta och varaktig. Detta kort säger att du ska välja kärleken inte personen som verkar rätt. Detta kort kan också säga att ett långvaritg förhållande når en förändringspunkt. Finns det samhörighet så är det värt att kämpa för. Kortet kan dyka upp när förhållandet behöver lite nytt bränsle och partnern lite mer uppmärksamhet.


Jaha, ......utvärdering följer.......


Tror att det främst är kärleken till mig själv som behöver stärkas. Om man älskar sig själv kan man ha förmågan att älska andra. :)

Av tarot - 12 januari 2010 07:51

Hon är en affärskvinna oftast skicklig på att balansera jobb och hem. Hon befinner sig i centrum och förmår att göra alla tillställningar eller platser välkomnande som gör att andra känner sig väl till mods oavsett om det är besökare eller personal.


Drottningen kan dyka upp när du vill omvanlda ett intresse till jobb och företagande.


Intressant........!


Min egen reflektion är att jag under dagen blir mer övertygad om att starta igång en egen liten hobbyfirma vid sidan om mitt arbete. Tankar som jag har haft under drygt ett år men inte gjort något åt. :) Go girl!

Av tarot - 11 januari 2010 17:02

Ja, då ska vi se vad det innebär.


God tur eller möjligheter återvänder till livet. Efter en period av otur vänder så turen särskilt i ekonomiska frågor. Detta kort visar på att man ska våga ta chanser och att energierna är gynnsamma. Om ett företag går dåligt kan man med en helghärtad ansträngning en gång fö ralla sätta fart på rörelsen igen. Kanske har man tappat gnistan? Då kan verksamheten få ny glöd med hjälp av en ny inrikting.


Min egen tolkning:

Vi hade idag fått en insändare publicerad som vi skrivit under med namn. Under dagen har vi fått telefonsamtal och kommentarer om att vi hade skrivit en väldigt bra insändare. Jag tror att det är fler än man tror som läser insändarna och att det i sig blir marknadsföring. Vi satsar helhjärtat på att göra verksamheten lönsam igen och detta kan vara den nya inriktningen. :)

Av tarot - 10 januari 2010 13:40

Ja, då börjar vi. Tänkte att jag skulle försöka att lära mig allt om tarotkort och om hur man lär sig att tyda dem. Eftersom man ska göra anteckningar om framsteg och tydningar kan man ju lika gärna skapa en blogg om det. Så nu börjar det......


Tarotkorten öppnar upp en mystisk värd, full av betydelsefulla symboler med avslöjande innebörder. Man lägger ut korten i olika kombinationer för att utforska det förflutna, nuet och framtiden. Kortleken innehåller 78 kort och av dem är 56 kort som kallas den lilla arkanan (kan liknas vid vanliga spelkort, 4 sviter + klädda kort) 22 kort som kallas den stora arkanan. Vill man få ut det bästa ur tolkningarna måste man ta sig tid att lära sig och känna korten intuitivt. Här ska man alltså följa sina egna känslor då blir det som bäst.


Jag har vid flera tillfällen provat på detta och tycker det verkar spännande och vill verkligen lära mig att tyda själv.


Nu ska jag försöka hitta en kurs på nätet!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards